Development of agent-oriented software components to retrieve the marketing information from the web

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20998/2079-0023.2018.22.06

Ключові слова:

архітектура, JADE, маркетингові дані, CLEAN, агент, програмна система, Java

Анотація

Статтю присвячено питанням дослідження процесів вилучення маркетингової інформації з Web-простору. Зроблено висновки про необхідність введення інформаційної маркетингової системи в сучасну підприємницьку діяльність. Прийнято рішення про розробку програмного забезпечення для збору та аналізу маркетингової інформації. Виявлено та проаналізовано основні проблеми збору маркетингової інформації у Web-просторі. Були розглянуті зовнішні системи по вилученню та обробці маркетингової інформації з Web-простору. В ході аналізу предметної області були сформульовані функціональні і нефункціональні вимоги до розроблюємого програмного забезпечення. Були визначені вимоги до вибору технологій для розробки інформаційної системи. Проведено аналіз технологій розробки програмного забезпечення та обрано підхід до розробки програмного компонента. Були проаналізовані такі підходи до розробки програмного забезпечення як: об’єктно-орієнтоване програмування, сервіс-орієнтована архітектура, компонентно-орієнтоване програмування, агентно-орієнтоване програмування. Прийнято рішення про використання агентної трирівневої архітектури в розробці програмного забезпечення. Були розглянуті найбільш часто використовувані в агентних системах мови програмування: Java, KIF, KQML, AgentSpeak, April, TeleScript, Tcl/Tk, Oz. Проаналізовано такі популярні агентні платформи і їх функції як: JADE, Cougaar, ZEUS, Jason. Для розробки програмного забезпечення була обрана платформа JADE, розглянуті її класи, методи і інтерфейси. Проаналізовано переваги та особливості принципу SOLID. В деталях розглянуті рівні архітектури CLEAN. А також зроблені пояснення можливостей програмної реалізації цієї архітектури. Була розроблена програмна архітектура для системи зі збору даних. Відповідно до вимог зроблений вибір інструментів розробки програмного продукту. Прийнято рішення про використання мови програмування Java, Spring Framework, GoF патерну проектування, шаблону Dependency Injection, SOLID і CLEAN архітектурних принципів. Був розроблений програмний компонент для систем збору маркетингової інформації, що дозволяє оптимізувати цей процес. Проаналізовано обмеження і шляхи поліпшення програмної системи.

Посилання

Marketyngova informatsiya. Marketynhove doslidzhennya [Marketing information. Marketing research]. Available at: http://pidruchniki.com/12640422/marketing/marketingova_informat siya_marketingovi_doslidzhennya (accessed 15.04.2018).

Karyagin Y. O., Tymoshenko Z. I. Marketing produktu [Product Marketing]. Available at: http://tourlib.net/books_ukr/karyagin3-3.htm (accessed 15.04.2018).

Marketyngova informatsiyna systema (MIS) [Marketing Information System (MIS)]. Available at: http://pidruchniki.com/1628041460643/marketing/marketingova_inf ormatsiyna_sistema_mis (accessed 26.04.2018).

Systema zboru zovnishnoyi marketynhovoyi informatsiyi [System of collection of external marketing information]. Available at: http://stud.com.ua/49872/marketing/sistema_zboru_zovnishnoyi_ma rketingovoyi_informatsiyi#41 (accessed 08.05.2018).

Poshukovi mozhlyvosti web-cystem [Searching capabilities of websystems]. Available at: http://eprints.isofts.kiev.ua/331/1/05_andon.pdf (accessed 08.05.2018).

Metodychni vkazivky: Intelektualni agenty [Guidance: Intelligent agents]. Available at: http://eir.zntu.edu.ua/bitstream/123456789/2178/1/subbotin_methodi cal_instructions.pdf (accessed 08.05.2018).

Doslidzhennya lohichnyh modeley semantyky perehovoriv intelektualnyh ahentiv v multyahentnyh systemah [Research of logical semantics negotiations models of intellectual agents in multiagent systems]. Available at: http://science.donntu.edu.ua/ius/kirgaev/diss/indexu.htm (accessed 08.05.2018).

Ob'yektno-oriyentovane prohramuvannya. Mova Java [Object oriented programming. Java language]. Available at: http://www.dut.edu.ua/uploads/l_1216_25218115.pdf (accessed 18.05.2018).

Hontar Y. M., Cherednichenko O. Y., Yanholenko O. V., Vovk M. A. Rozrobka rozpodilenoyi systemy obrobky biznes-informatsiyi z vykorystannyam ahentnoho pidkhodu [Development of a distributed business information processing system using the agent approach]. Systemy obrobky informatsiyi [Information processing systems]. Kharkiv, KhUPS Publ., 2016, issue 4, pp. 137– 142.

Symonenko O. A., Sova O .Y., Romanyuk V. A., Umanetsʹ Ya. L. Analiz isnuyuchykh ahentnykh platform dlya pobudovy system upravlinnya vuzlamy mobilʹnykh radiomerezh klasu manet [Analysis of the existing agent platforms for building management systems mobile radio nodes class MANET] Systemy obrobky informatsiyi Systemy obrobky informatsiyi [Information processing systems]. Kharkiv, KhUPS Publ., 2014, no. 1 (117), pp. 200–203.

Spring Framework. Available at: https://wikivisually.com/languk/wiki/spring_framework (accessed 18.05.2018).

Robert C. Martin. Clean Architecture: A Craftsman's Guide to Software Structure and Design. Prentice Hall, 2017. 432 p.

The Clean Architecture. Available at: https://8thlight.com/blog/uncle-bob/2012/08/13/the-cleanarchitecture.html (accessed 18.05.2018).

Robert C. Martin. Summary of book "Clean Architecture". Available at: https://gist.github.com/ygrenzinger/14812a56b9221c9feca0b362151 8635b (accessed 18.05.2018).

##submission.downloads##

Як цитувати

Cherednichenko, O. Y., Melnyk, K. V., Kirkin, S. V., Sokolov, D. V., & Matveev, A. N. (2018). Development of agent-oriented software components to retrieve the marketing information from the web. Вісник Національного технічного університету «ХПІ». Серія: Системний аналiз, управління та iнформацiйнi технологiї, (22), 37–44. https://doi.org/10.20998/2079-0023.2018.22.06

Номер

Розділ

СИСТЕМНИЙ АНАЛІЗ І ТЕОРІЯ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ