РОЗРОБКА ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДЛЯ ВИРІШЕННЯ ЗАДАЧІ ПОБУДОВИ ІТ КОМАНДИ НА ОСНОВІ ОЦІНКИ КОРПОРАТІВНОЇ КУЛЬТУРИ ТА ТИПУ ОСОБИСТОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2079-0023.2019.02.04Ключові слова:
ІТ команда, корпоративна культура, метод OCAI, метод MBTIАнотація
Проведено аналіз сучасних підходів щодо використання поняття корпоративної культури в роботі відділів управління людськими ресурсами на підприємстві зокрема ІТ компанії. Цей аналіз показує, що існує мінімум три основні напрямки використання корпоративної культури згідно її визначенню. Але досі корпоративна культура не була використана як частина методики формування ІТ команди. Представлено новий підхід до формування ІТ команди на основі оцінки типу корпоративної культури організації та типології особистості співробітника. Ідея методу полягає в тому, щоб виділити на першому етапі групу однодумців шляхом визначення оцінки корпоративної культури. Потім із цієї групи вже відокремити ІТ команду згідно типажу особистості, який відповідає потрібній кваліфікації або позиції в самій ІТ команді. В таку команду входять програмісти, ВЕБ дизайнери, аналітики, тестувальники, архітектори та технічні письменники. Для реалізації підходу проведено огляд досвіду використання інструментів OCAI та типології Майерс-Бриггс. В результаті спроектовано програмне забезпечення. Програмне забезпечення дозволяє повністю виконати запропонований алгоритм використання анкетування на основі виявлення як рис корпоративної культури організації, так ї типу особистості окремого співробітника ІТ компанії. Тестування даного програмного забезпечення проведено на основі даних реальної ІТ компаніях та її внутрішньої задачі щодо формування ІТ команді проекту. Доцільність використання оцінки корпоративної культури підтверджується тим фактом, що ІТ команда не є постійною одиницею. Вона завжди змінюється в залежності від потреб в розробці того чи іншого програмного продукту. Вона змінюється в залежності від потреби у виконанні того чи іншого ІТ проекту. Але завдяки оцінці корпоративної культури є змога оперативно досліджувати зміни в особистій поведінці окремих співробітників та окремих ІТ команд з метою покрашення якості їх роботи в межах ІТ проектів, що постійно також змінюються.
Посилання
Grigoreva N.N. Upravlenie rabotoj proektnyh komand. [Project team work management]. Moscow, MIEMP Publ., 2007. 36 p.
Kotler F. Osnovy marketinga [Marketing Essentials]. Moscow, Williams Publ., 2007. 656 p.
Vesnin V.R. Osnovy menedzhmenta: uchebnik [Fundamentals of management]. Moscow, Prospect Publ., 2014. 320 p.
Meskon M.H., Albert M., Hedouri F. Osnovy menedzhmenta. [Fundamentals of Management]. Moscow, Delo Publ., 1997. 704 p.
Thompson, A.A., Strickland, A.J. Strategicheskij menedzhment. Iskusstvo razrabotki i realizacii strategii [Strategic management. The art of developing and implementing strategies]. Moscow, Banks and stock exchanges, Unity Publ., 1998. 576 p.
Solomanidina T. O. Organizacionnaya kultura kompanii: Ucheb. posobie [Organizational company culture]. Moscow, Infra-M Publ., 2011. 624 p.
Shane E. Organizacionnaya kultura i liderstvo [Organizational culture and leadership]. Saint Petersburg, Peter Publ., 2002. 336 p.
Masilova M.G. Organizacionnaya kultura vuza: netradicionnye podhody k vospriyatiyu i izucheniyu [Organizational culture of the university: non-traditional approaches to perception and study] Territory of new opportunities. Bulletin of the Vladivostok State University of Economics and Service. Vladivostok, VSU Publ., 2015, no 1, pp. 52–57.
Kim S. Cameron, Robert E. Quinn. Diagnostika i izmenenie organizacionnoj kultury [Diagnosis and change of organizational culture]. Saint Petersburg, Peter Publ, 2001. 320 p.
Jung K.G. Psihologicheskie tipy [Psychological types Saint Petersburg, Azbuka Publ, 2001. 288 p.
Isabel Briggs Myers. Vvedenie v tipologiyu [Introduction to typology]. Kyiv, Europenian Pibl., 1998. 23 p.
Peter Druker. Effektivnoe upravlenie predpriyatiem [Effective enterprise management]. Moscow, William Collins, 2018. 224 p.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Вісник Національного технічного університету «ХПІ». Серія: Системний аналiз, управління та iнформацiйнi технологiїАвтори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).