РОЗРОБКА ЗАСТОСУНКУ ДЛЯ УПРАВЛІННЯ АДАПТИВНИМ НАВЧАННЯМ ПРОЕКТНОЇ КОМАНДИ В ІТ-ІНДУСТРІЇ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2079-0023.2020.01.17Ключові слова:
e-learning, адаптивне навчання, система управління навчанням, вибір контенту, теорія графів, IT-компаніяАнотація
Безперервна підтримка особистого розвитку співробітників відповідно до сучасних тенденцій їх професійної сфери є основним під ходом до корпоративного навчання. Це стає ще важливішим для такої динамічної галузі, як інформаційні технології. Зважаючи на це, важливо розширити чинні системи управління електронним навчанням за допомогою адаптивного навчального компонента. Такий компонент дозволяє ефективно засвоювати необхідні навички, що веде до збільшення кількості потенційних кандидатів на участь у проекті та, як наслідок, підвищення загальної продуктивності ІТ-компанії. Для вдосконалення наявного навчального процесу відповідно до потреб компанії та працівника в цій статті наведено огляд типової функціональності систем управління навчанням. Розглянуто основні переваги впровадження системи управління навчанням у малих та середніх ІТ-компаніях, проаналізовано їх особливості та проблеми. Запропоновано шлях удосконалення типової системи управління навчанням, яка підходить для використання в області інформаційних технологій, включаючи модуль адаптивного вибору змісту навчального матеріалу з використанням основних принципів теорії графів для скорочення часу навчального процесу. Система OpenOLAT була доповнена відповідно до запропонованого плану, що показано на діаграмах, таких як діаграма послідовностей, опис бізнес-процесів IDEF0, діаграма діяльності, що показує кроки алгоритму пошуку та діаграма компонентів додатку. Крім того, було розроблено графічний інтерфейс користувача для забезпечення зручної взаємодії з додатком. Переваги запропонованого підходу в бізнес-процесах IT-компанії показані відповідно до роботи «Academy – Smart». Для доведення ефективності запропонованого алгоритму були використані реальні курси. На основі навчального матеріалу, наданого «Coursera», було сформовано та проаналізовано низку тестових прикладів. Після застосування алгоритму адаптивного вибору контенту за моделями працівників «Academy – Smart» час навчання скорочувався та оптимізувався. Це дослідження показало значне вдосконалення процесу управління ресурсами та прискорення проце су навчання працівників.Посилання
Sokol V. E., Tkachuk M. V., Vasetka Y. M. Adaptive Training System for IT–companies Personnel: Design Principles, Architectural Models and Implementation Technology. Vestnik Nats. tekhn. un-ta “KhPI”: sb. nauch. tr. Temat. vyp.: Sistemnyy analiz, upravlenie i informatsionnye tekhnologii [Bulletin of the National Technical University “KhPI”: a collection of scientific papers. Thematic issue: System analysis, management and information technology]. Kharkiv, NTU “KhPI” Publ., 2017, no. 51 (1272), pp. 38–43.
Tkachuk M. V., Sokol V. E., Bilova M. O., Kosmachev O. S. Klasyfikatsiia, typova funktsionalnist ta osoblyvosti zastosuvannia system elektronnoho navchannia ta treninhu personalu v ITkompaniiakh [Classification, typical functionality and application peculiarities of learning management systems and training management systems at IT-companies]. Suchasni informatsiini systemy [Modern Informational Systems] Kharkiv, NTU “KhPI” Publ., 2018, vol. 2, no 4, pp. 87–95.
Bakar M. S. A., Jalil D., Udin Z. M. Knowledge Repository: Implementing Learning Management System into Corporate Environment. Journal of Telecommunication, Electronic, Computer Engineering. Durian Tunggal: UTeM, 2017, vol. 9, no. 2–12, pp. 141–145.
Atkinson P. E., Howells G., Reilly M., Ross C. Have you got an elearning strategy yet? Management Services. Lichfield: Institute of Management Services, 2012, vol. 56 (2), pp. 43–47.
de Oliveira P. C. A Knowledge-Based Framework to Facilitate Etraining Implementation. Lisboa, Univ. Nova de Lisboa Publ. 66 p.
Kimiloglu H., Ozturan M., Kutlu B. Perceptions about and attitude toward the usage of e-learning in corporate training. Computers in Human Behavior. 2017, pp. 339–349.
Benninck R. Implementing e-learning from the corporate perspective. Knowledge Tree e-journal, 2004. Available at: http:// wikieducator.org/images/8/83/Bennink.pdf (accessed 10.05.2020).
Batalla-Busquets J., Pacheco-Bernal C. On-the-job e-learning: Workers’ attitudes and perceptions. The International Review of Research in Open and Distance Learning. Athabasca: Athabasca University Publ., 2013, vol. 14 (1), pp. 40–64.
McCarthy N., Neville K., Pope A., Gallagher A., Nussbaumer A., Steiner C. M. The creation of a training model to support decisionmaking of emergency management practitioners: a design research study. Journal of Decision Systems. 2016, vol. 25, no. s1, pp. 558–565.
Gwebu K., Wang J. The role of organizational, environmental and human factors in e-learning diffusion. International Journal of WebBased Learning and Teaching Technologies. IGI Global, 2007, vol 2 (2), pp. 59–78.
Ellis P. F., Kuznia K. D. Corporate elearning impact on employees. Global journal of business research. Hilo: The Institute for Business and Finance Research, 2014, vol. 8 (4), pp. 1–16.
eLearning Industry. Available at: https://elearningindustry.com/ (accessed 12.05.2020).
Ching H. S., McNaught C., Poon P. W. T Effective TechnologyMediated Education for Adult Chinese Learners. Encyclopedia of Distance Learning. The Turkish Online Journal of Distance Education. 2005, vol. 6, pp. 724–731.
Almrashdeh I. A., Sahari N., Zin N. A. M., Alsmadi M. Distance learning management system requirements from student’s perspective. Journal of Theoretical and Applied Information Technology. JATIT, Islamabad, 2011, vol. 24 (1), pp. 17–27.
Charles P., Bloom R. B. L. Facilitating the Development and Use of Interactive Learning Environments. CRC Press, 1998. 295 p.
Nour M., Abed E., Hegazi N. A proposed student model algorithm for an intelligent tutoring system. SICE ’95. Proceedings of the 34th SICE Annual Conference. International Session Papers. Hokkaido, Japan, 1995, pp. 1327–1333.
European e-Competence Framework 3.0. Available at: http://ecompetences.eu/wp-content/uploads/2014/02/European-eCompetence-Framework-3.0_CEN_CWA_16234-1_2014.pdf (accessed 12.05.2020).
Trudeau R. J. Introduction to Graph Theory. Dover Publications Inc., 1994. 240 p.
Emmenegger J-F., Chable D. L., Nour E., Hassan A., Knolle H. Sraffa and Leontief Revisited. Mathematical Methods and Models of a Circular Economy. De Gruyter, 2020. 572 p.
Master CICD and DevOps: Jenkins Complete Tutorial Course. Available at: https://www.udemy.com/course/jenkins-coursedevops-cicd-complete-reference/ (accessed 12.05.2020).
Official Web-site of the “Academy Smart” IT-company. Available at: https://academysmart.com.ua/ (accessed 10.05.2020).
Coursera: HTML, CSS, and Javascript for Web Developers. Available at: https://www.coursera.org/learn/html-css-javascript-forweb-developers/ (accessed 12.05.2020).
Coursera: Hadoop Platform and Application Framework. Available at: https://www.coursera.org/learn/hadoop/ (accessed 12.05.2020).
Coursera: Python for data science. Available at: https://www.coursera.org/learn/python-for-data-science/ (accessed 12.05.2020).
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Вісник Національного технічного університету «ХПІ». Серія: Системний аналiз, управління та iнформацiйнi технологiїАвтори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).