ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПІД ЧАС ПРОЕКТНО-ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ В УМОВАХ ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДОЛОГІЇ SCRUM

Автор(и)

  • Dmytro Volodimirovich Prochukhan Харківський комп’ютерно-технологічний коледж Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут», Ukraine https://orcid.org/0000-0002-4622-1015

DOI:

https://doi.org/10.20998/2079-0023.2019.02.05

Ключові слова:

методологія Scrum, професійна компетентність, спринт, ретроспектива, власник продукту, міні-групи

Анотація

Розглянуто практичний досвід формування професійної комунікативної компетентності студентів Харківського комп’ютерно-технологічного коледжу Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» в умовах використання методології Scrum. Застосування зазначеної методології відбулося під час занять з навчальної практики майбутніх техніків-програмістів. Методологію Scrum було успішно інтегровано в проектно-орієнтоване навчання. Власником програмного продукту став керівник практики, який розробив технічне завдання. Під час занять було сформовано міні-групи у складі Scrum-майстра, веб-розробників, тестувальника, які перед початком процесу розробки оцінили кількість необхідних годин на виконання проекту. Студенти розробляли інформаційний сайт протягом місяця. Виконання колективного проекту складалося з чотирьох спринтів тривалістю один тиждень кожний. Під керівництвом Scrum-майстра проводилися нетривалі щоденні наради, на яких кожен учасник розробки доповідав про обсяг виконаної роботи. Здійснювалося коригування і спрямування діяльності команди в єдине русло, виставлення пріоритетів, фокусування на певних видах робіт, своєчасно виявлялися проблеми, поліпшувався командний дух і комунікація в команді. В кінці тижня проводилася годинна нарада під назвою ретроспектива, протягом якої команда звітувала про успіхи і невдачі поточного тижня, обговорювала план дій на наступний тиждень. Аналіз проведеної роботи здійснювався за допомогою Scrum-дошки і відповідних діаграм. Після успішного виконання проектного завдання студентами було проведено презентацію розроблених проектів. Керівник практики виставляв підсумкову оцінку кожній міні-групі. В результаті було сформовано такі риси професійної комунікативної компетентності як вміння використовувати норми ділового спілкування, працювати в команді, налагоджувати сприятливу комунікацію, вміння відстоювати свою думку, обирати власну стратегію спілкування.

Біографія автора

Dmytro Volodimirovich Prochukhan, Харківський комп’ютерно-технологічний коледж Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут»

викладач 2 категорії

Посилання

Volfson B. Gibkoe upravlenie proektami i produktami [Flexible project and product management]. St. Petersburg, Piter Publ., 2015. 144 р.

Kniberg H. Scrum and XP from the trenches. InfoQ Publ., 2007. 168 p.

Cohn M. Succeeding with Agile: Software Development Using Scrum. Addison-Wesley Prof. Publ., 2009, 504 p.

Greene J., Stellman A. Learning agile: Understanding scrum, XP, lean, and kanban. Oreilly & Associates Inc. Publ., 2014. 448 р.

ScrumAllience. URL: https://www.scrumalliance.org (access date: 05.09.2019).

Hass K. B. Managing complex projects: a new model. Management Concepts Inc. Publ., 2009. 298 p.

Delhij A. Rukovodstvo eduScrum "Pravila igry" [Guide eduScrum "Rules of the game"]. URL: http://eduscrum.nl/file/CKFiles/The_eduScrum_Guide_RU_1.2.pdf. (accessed: 05.09.2019).

Peha S. Agile Schools: How Technology Saves Education. URL: https://www.infoq.com/articles/agile-schools-education (accessed: 05.09.2019).

Yakovishina T. Agile-metodologiya yak chinnik modernizaciyi suchasnogo osvitnogo prostoru [Agile methodologies in the training of software engineers]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk [Topical issues of the humanities]. 2018, vol. 2, no. 19, pp. 217–223.

Chorna A. V. Agile-metodologiyi u procesi navchannya inzheneriv-programisti [Agile methodologies in the training of software engineers]. Informacijni tehnologiyi v osviti ta nauci: zbirnik naukovih prac [Information technology in education and science: a collection of scientific papers]. Melitopol, MDPU im. Bogdana Hmel'nyc'kogo Publ., 2018, no. 10, pp. 350–355.

Kruglik V. S. Struktura profesijnoyi kompetentnosti majbutnogo inzhenera-programista [Structure of professional competence of the future software engineer]. Pedagogichnij diskurs: zbirnik naukovih prac [Pedagogical discourse: a collection of scientific works]. Hmelnickij, HGPA Publ., 2016. No. 21, pp. 69–75.

Manifesto for Agile Software Development. URL: https://agilemanifesto.org/ (accessed: 05.09.2019).

Prochuhan D. V. Umovi samostijnoyi roboti majbutnih tehnikiv-programistiv pid chas vikoristannya interaktivnih elementiv distancijnogo kursu [Independent working conditions of future technicians-programmers while using interactive elements of the remote course]. Teoriya i praktika upravlinnya socialnimi sistemami [The theory and practice of social systems management]. 2019, no. 2, pp. 85–99.

##submission.downloads##

Як цитувати

Prochukhan, D. V. (2019). ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПІД ЧАС ПРОЕКТНО-ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ В УМОВАХ ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДОЛОГІЇ SCRUM. Вісник Національного технічного університету «ХПІ». Серія: Системний аналiз, управління та iнформацiйнi технологiї, (2), 29–33. https://doi.org/10.20998/2079-0023.2019.02.05

Номер

Розділ

УПРАВЛІННЯ В ОРГАНІЗАЦІЙНИХ СИСТЕМАХ