ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПІД ЧАС ПРОЕКТНО-ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ В УМОВАХ ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДОЛОГІЇ SCRUM
DOI:
https://doi.org/10.20998/2079-0023.2019.02.05Ключові слова:
методологія Scrum, професійна компетентність, спринт, ретроспектива, власник продукту, міні-групиАнотація
Розглянуто практичний досвід формування професійної комунікативної компетентності студентів Харківського комп’ютерно-технологічного коледжу Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» в умовах використання методології Scrum. Застосування зазначеної методології відбулося під час занять з навчальної практики майбутніх техніків-програмістів. Методологію Scrum було успішно інтегровано в проектно-орієнтоване навчання. Власником програмного продукту став керівник практики, який розробив технічне завдання. Під час занять було сформовано міні-групи у складі Scrum-майстра, веб-розробників, тестувальника, які перед початком процесу розробки оцінили кількість необхідних годин на виконання проекту. Студенти розробляли інформаційний сайт протягом місяця. Виконання колективного проекту складалося з чотирьох спринтів тривалістю один тиждень кожний. Під керівництвом Scrum-майстра проводилися нетривалі щоденні наради, на яких кожен учасник розробки доповідав про обсяг виконаної роботи. Здійснювалося коригування і спрямування діяльності команди в єдине русло, виставлення пріоритетів, фокусування на певних видах робіт, своєчасно виявлялися проблеми, поліпшувався командний дух і комунікація в команді. В кінці тижня проводилася годинна нарада під назвою ретроспектива, протягом якої команда звітувала про успіхи і невдачі поточного тижня, обговорювала план дій на наступний тиждень. Аналіз проведеної роботи здійснювався за допомогою Scrum-дошки і відповідних діаграм. Після успішного виконання проектного завдання студентами було проведено презентацію розроблених проектів. Керівник практики виставляв підсумкову оцінку кожній міні-групі. В результаті було сформовано такі риси професійної комунікативної компетентності як вміння використовувати норми ділового спілкування, працювати в команді, налагоджувати сприятливу комунікацію, вміння відстоювати свою думку, обирати власну стратегію спілкування.
Посилання
Volfson B. Gibkoe upravlenie proektami i produktami [Flexible project and product management]. St. Petersburg, Piter Publ., 2015. 144 р.
Kniberg H. Scrum and XP from the trenches. InfoQ Publ., 2007. 168 p.
Cohn M. Succeeding with Agile: Software Development Using Scrum. Addison-Wesley Prof. Publ., 2009, 504 p.
Greene J., Stellman A. Learning agile: Understanding scrum, XP, lean, and kanban. Oreilly & Associates Inc. Publ., 2014. 448 р.
ScrumAllience. URL: https://www.scrumalliance.org (access date: 05.09.2019).
Hass K. B. Managing complex projects: a new model. Management Concepts Inc. Publ., 2009. 298 p.
Delhij A. Rukovodstvo eduScrum "Pravila igry" [Guide eduScrum "Rules of the game"]. URL: http://eduscrum.nl/file/CKFiles/The_eduScrum_Guide_RU_1.2.pdf. (accessed: 05.09.2019).
Peha S. Agile Schools: How Technology Saves Education. URL: https://www.infoq.com/articles/agile-schools-education (accessed: 05.09.2019).
Yakovishina T. Agile-metodologiya yak chinnik modernizaciyi suchasnogo osvitnogo prostoru [Agile methodologies in the training of software engineers]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk [Topical issues of the humanities]. 2018, vol. 2, no. 19, pp. 217–223.
Chorna A. V. Agile-metodologiyi u procesi navchannya inzheneriv-programisti [Agile methodologies in the training of software engineers]. Informacijni tehnologiyi v osviti ta nauci: zbirnik naukovih prac [Information technology in education and science: a collection of scientific papers]. Melitopol, MDPU im. Bogdana Hmel'nyc'kogo Publ., 2018, no. 10, pp. 350–355.
Kruglik V. S. Struktura profesijnoyi kompetentnosti majbutnogo inzhenera-programista [Structure of professional competence of the future software engineer]. Pedagogichnij diskurs: zbirnik naukovih prac [Pedagogical discourse: a collection of scientific works]. Hmelnickij, HGPA Publ., 2016. No. 21, pp. 69–75.
Manifesto for Agile Software Development. URL: https://agilemanifesto.org/ (accessed: 05.09.2019).
Prochuhan D. V. Umovi samostijnoyi roboti majbutnih tehnikiv-programistiv pid chas vikoristannya interaktivnih elementiv distancijnogo kursu [Independent working conditions of future technicians-programmers while using interactive elements of the remote course]. Teoriya i praktika upravlinnya socialnimi sistemami [The theory and practice of social systems management]. 2019, no. 2, pp. 85–99.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Вісник Національного технічного університету «ХПІ». Серія: Системний аналiз, управління та iнформацiйнi технологiїАвтори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).