ДОСЛІДЖЕННЯ ТЕХНОЛОГІЙ МОДЕЛЮВАННЯ ТІЛА ЛЮДИНИ ТА РОЗРОБКА ПРОГРАМНОГО КОМПОНЕНТУ ДЛЯ СИСТЕМ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ

Автор(и)

  • Богдан Літвінов Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Ukraine https://orcid.org/0000-0001-5280-3938
  • Марія Білова Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Ukraine https://orcid.org/0000-0001-7002-4698

DOI:

https://doi.org/10.20998/2079-0023.2021.02.06

Ключові слова:

3D модель, тривимірна графіка, анатомічна модель, онлайн торгівля, ReactJS, ThreeJS

Анотація

Актуальність наукової роботи полягає в аналізі основних особливостей 3D-моделювання для подальшого впровадження в електронну
комерцію, а саме особливостей побудови 3D моделі тіла людини з можливістю редагування персональних налаштувань окремих частин тіла,
а також базового набору одягу для більш реалістичного представлення моделі. У роботі було розглянуто особливості 3D моделювання.
Представлено математичний розбір рендеру 3D графіки на 2D моніторі, можливості управління та редагування таких моделей.
Продемонстровано розроблений програмний продукт, що дозволяє користувачеві створити анатомічну 3D модель тіла людини та
налаштувати її під свої потреби. Користувачу доступні понад 15 різних видів налаштувань з можливістю їх зміни. Користувач може
встановлювати розмір, колір для волосся, брів, очей, обличчя, тіла, ніг. Також користувачеві надається можливість вибирати рівні
відображення видів каркасів, різні фони для надання більш реалістичного відображення моделі в просторі. Додатковою функціональністю
було реалізовано можливість гнучкішого налаштування обличчя моделі. Користувач може за заздалегідь заданими точками вибирати
напрями чи розміри частин обличчя, використовуючи мишку чи тачпад. Після завершення роботи з налаштуваннями користувач отримує
можливість керувати одягом, який він зберіг у кошику інтернет-магазину, з якого він перейшов до онлайн примірки. Після примірки
користувач може переглянути створені анімації, обертаючи модель на 360 градусів. Насамкінець користувач може повернутися до магазину
для оплати товарів, які він залишив у кошику. Розроблене програмне забезпечення дозволяє покращити основні показники роботи інтернетмагазинів, що позитивно впливає на збільшення прибутку.

Біографії авторів

Богдан Літвінов, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

бакалавр технічних наук, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», кафедрa програмної інженерії та інформаційних технологій управління, студент; м. Харків, Україна

Марія Білова, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

кандидат технічних наук, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», доцент кафедри програмної інженерії та інформаційних технологій управління; м. Харків, Україна

Посилання

Simona J., Stjepanovič Z., Rudolf A. 3D Virtual Prototyping of Garments: Approaches, Developments and Challenges. Journal of Fiber Bioengineering and Informatics. 2017. no 10 (1). pp. 51–63.

Zhu X., Rätsch M., Lu Н. An interactive clothing design and personalized virtual display system. Multimedia Tools and Applications. 2018. no 77. pp. 27163–27179.

Lagе A., Ancutienе K. Virtual try-on technologies in the clothing industry: basic block pattern modification. International Journal of Clothing Science and Technology. 2019. no 31 (6). pp. 51–63.

Ancutienе K. Simulation of mechanical behavior of fibrous materials using 3d virtual prototyping. Proceedings IRF2020: 7th International Conference Integrity-Reliability-Failure. 2020. pp. 77–78.

Liu Zh. L. S., Zhao X. Big data and digital design models for fashion design. Journal of Engineered Fibers and Fabrics. 2021. no 16. pp. 51–63

Leiming L., Wenyao Zh., Hongwei H. Multivisual Animation Character 3D Model Design Method Based on VR Technology. Hindawi Complexity. Complexity Problems Handled by Advanced Computer Simulation Technology in Smart Cities. 2021. no 2021. Available at https://doi.org/10.1155/2021/9988803 (access date: 23.10.2021).

Abrash M. Graphics Programming Black Book. Coriolis Group, 2002. 1342 p.

Matsuda K., Li P. WebGL: programmirovaniye trekhmernoy grafiki [WebGL: 3D graphics programming]. M., DMK Press, 2019. 493 р.

Arshad M. R., Manaf A., Yoon K. H. Physical Rigging Procedures Based on Character Type and Design in 3D Animation. International Journal of Recent Technology and Engineering. 2019. no 8(3). pp. 4138–4147.

Pettineo M. Using Bindless Resources with DirectX Raytracing. Available at https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-1-4842- 7185-8_17 (access date: 24.10.2021).

Gaydukov S. A. OpenGL. Professional’noye programmirovaniye trekhmernoy grafiki na C++ [Professional 3D graphics programming using C ++]. BKHV-Peterburg, 2004. 736 p.

Boreskov A. V., Kharlamov A. A. Osnovy raboty s tekhnologiyey CUDA [Basics of working with CUDA technology]. M., DMK Press, 2016. 230 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-28

Як цитувати

Літвінов, Б., & Білова, М. (2021). ДОСЛІДЖЕННЯ ТЕХНОЛОГІЙ МОДЕЛЮВАННЯ ТІЛА ЛЮДИНИ ТА РОЗРОБКА ПРОГРАМНОГО КОМПОНЕНТУ ДЛЯ СИСТЕМ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ. Вісник Національного технічного університету «ХПІ». Серія: Системний аналiз, управління та iнформацiйнi технологiї, (2 (6), 35–40. https://doi.org/10.20998/2079-0023.2021.02.06

Номер

Розділ

МАТЕМАТИЧНЕ І КОМП’ЮТЕРНЕ МОДЕЛЮВАННЯ