Розробка системи автоматизації моніторингу корпоративних клієнтів комерційного банку
DOI:
https://doi.org/10.20998/%25xAbstract
Метою даної розробки є створення нової моделі рейтингу, що змогла дати комплексу оцінку фінансового стану клієнта та врахувати його потенціальний розвиток, а також розробка інформаційної системи, яка зберігала б у собі усю інформацію про клієнтів, для виявлення установами банківської сфери серед юридичних осіб бажаючих отримати кредит тих, які мають найменший ризик неповернення банківських кредитів. Будуть розглянуті методи аналізу й керування кредитними ризиками, що дозволяють максимально зменшити видачу «проблемних» кредитів.
References
Беляев Р. С. Процесс проведения оценки кредитоспособности заемщиков // Управление корпоративными финансами / Р. С. Беляев. – М. : Наука. – 2006. – № 5. – С. 8–11.
Ковалев П. П. Некоторые аспекты управления рисками // Деньги и кредит / П. П. Ковалев. – М. : Наука. – 2006. – С. 47–51.
Рейтингове агентство «Кредит-Рейтинг». – Сайт в мережі Інтернет. – www.credit-rating.com.ua.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Вісник Національного технічного університету «ХПІ». Серія: Системний аналiз, управління та iнформацiйнi технологiїAuthors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).