РОЗРОБКА ТА НАЛАШТУВАННЯ ПАРАЛЕЛЬНИХ ГЕНЕТИЧНИХ АЛГОРИТМІВ ДЛЯ РОЗВ’ЯЗАННЯ ЗАДАЧІ СТВОРЕННЯ РОЗКЛАДУ ЗАНЯТЬ ВУЗУ НА ОСНОВІ GRID-СИСТЕМИ
DOI:
https://doi.org/10.20998/%25xAbstract
У статті розглядаються питання автоматизації процесу побудови розкладу занять вузу. Обґрунтовується доцільність застосування генетичних алгоритмів і обчислень Grid. Розроблено структуру особини, описані три типи паралельних генетичних алгоритмів, розроблені їх процесні представлення, виділені критерії оцінки їхньої якості й налаштування.
References
Т. Кормен, Ч. Лейзерсон, Р. Ривест. Алгоритмы : построение и анализ / Пер. с англ. под ред. А. Шеня. – М. : МЦНМО, 2002. – 960 с.
Holland, John H. Adaptation in Natural and Artificial Systems. Ann Arbor, MI : University of Michigan Press, 1975. – 228 p.
Darwin, Charles. On the Origin of Species by Means of Natural Selection. John Murray, 1859. – 502 p.
The Grid: Blueprint for a New Computing Infrastructure / Eds. I. Foster, C. Kesselman. – San Francisco : Morgan Kaufmann Publishers. – 1999. – 675 p.
Ахо, А. В, Хопкрофт, Дж., Ульман, Дж. Д. Структуры данных и алгоритмы. Пер. с англ. : М. : Издательский дом «Вильямс», 2001. – 384 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Вісник Національного технічного університету «ХПІ». Серія: Системний аналiз, управління та iнформацiйнi технологiїAuthors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).