ВИКОРИСТАННЯ СЕМАНТИЧНИХ МЕРЕЖ І ПОКРИТТЯ ЗМІСТУ З ТЕСТАМИ ДЛЯ ФОРМАЛЬНОЇ ПЕРЕВІРКИ ЕЛЕКТРОННИХ НАВЧАЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ
DOI:
https://doi.org/10.20998/%25xAbstract
Зростання обсягів знань вимагає постійну модернізацію навчальних матеріалів, що викликає необхідність впровадження методі контролю повноти та узгодженості множин матеріалів суміжних дисциплін. Стаття пропонує метод формального контролю повноти і логічної впорядкованості викладення навчального матеріалу електронного курсу за допомогою семантичних мереж та покриття контенту питаннями тестового контролю знань.
References
Гаврилов Н.А. Некоторые аспекты анализа эффективности формирования дистанционных образовательных ресурсов // Дистанционное и виртуальное обучение. – 2010. – № 2. – С. 15–22.
Соколов А.Є. Деякі аспекти синтезу комп’ютеризованої адаптивної системи навчання // Автоматика. Автоматизация. Электротехнические комплексы и системы. – 2008. – № 2. – С. 89–93.
Мазурок Т.Л. Ассоциативный подход к моделированию системы межпредметных связей а АОС // Сборник научных трудов IV семенара «Информационные системы и технологии». – Одесса, ОГАХ, 2006. – С. 155–162.
Мазурок Т.Л. Интеллектуальное управление обучением в виртуальной бреде // Новий колегіум. – 2008. – № 6. – С. 48–55.
Babič F., Wagner J. Trialogical learning – new approach to education. // 5th International Conference on Emerging e–learning Technologies and Applications ICETA. – Stara Lesna, Slovakia, 2007. – С. 183–187.
Оганесян Е.В. Метод динамического тестирования в определении структуры знаний студентов // Alma mater. – 2008. – № 9. – С. 43–46.
Ширшов Е.В., Ундозерова А.Н. Комплексный подход к разработке средств учебного назначения для e–learning при подготовке инженеров–программистов в высшей школе // Дистанционное и виртуальное обучение. – 2009. – № 5. – С. 27–37.
Leading the Learning Revolution // Individual Training & Education Modernization Update. – 2009. – №1.
Vasylyev A., Lavrik T., Lyubchak V. System of distance education at Sumy State University // 5th International Conference on Emerging e–learning Technologies and Applications. – Stara Lesna, Slovakia. – 2007. – С. 291–294.
Brusilovsky P. Adaptive hypermedia, an attempt to analyze and generalize // Lect.notes. Comput. Sci. – 1996. – № 1077. – С. 288–304.
Salton G. Theory of Indexing // Society for Industrial and Applied Mathematics. – Philadelphia. – 1975. – 56 с.
Barabasi A, Reka A. Emergence of scaling in random networks // Science. –1999. – №15. С. 509–512.
Cormen T., Leiserson C., и др. Introduction to Algorithms. – MIT Press. – 2001. – 1202 с.
Kuzikov B.O. Creation connectivity matrix of E–content elements for distance learning // Nauka i studia. – 2009. – № 6(18). – С. 62–66.
Lubchack V., Kuzikov B., Kirichenko K. Using semantic web and covering context by test for course formal testing // 8th Int. Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, High Tatras, Slovakia. – 2010. – C. 135–140.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Вісник Національного технічного університету «ХПІ». Серія: Системний аналiз, управління та iнформацiйнi технологiїAuthors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).