A UNITY 3D ENGINE PLUGIN FOR CREATING STATIC ECOSYSTEM IN GAME APPLICATIONS

Автор(и)

  • Mykola Ivanovych Bezmenov National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute", Ukraine
  • Yuliia Olexandrivna Potapenko National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute", Ukraine
  • Kostiantyn Olexandrovich Dvornik BSK Games, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.20998/%25x

Анотація

Here we report on the researches and development of the static ecosystem plugin to Unity 3D game development platform, also the creation of neural network has been described. It allows for the designer-driven automatic generation of computer game assets based on the two vastly different approaches: procedural and artificial-neural-network-based; with user-defined object to be cloned, area to be populated and placement rules. Both methods have been applied to the problem of photorealistic distribution of stones on the hillside (including demonstration of the common placements mistakes). All the approaches were then evaluated by the panel of the computer gamers. Opinion of some participants of the experiment with the corresponding results were summarized.

Біографії авторів

Mykola Ivanovych Bezmenov, National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute"

Candidate of Technical Sciences (Ph. D.), Docent, National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute", Professor at the Department of Systems Analysis and Control

Yuliia Olexandrivna Potapenko, National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute"

National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute", student

Kostiantyn Olexandrovich Dvornik, BSK Games

senior game developer, BSK Games

Посилання

Уоссермен Ф. Нейрокомпьютерная техника. Теория и практика / Ф. Уоссермен. – М. : Мир, 1992. – 184 с.

Вороновский В. К. Генетические алгоритмы, искусственные нейронные сети и проблемы виртуальной реальности / В. К. Вороновский, К. В. Махотило, С. Н. Петрашев, С. А. Сергеев. – Харьков : Основа, 1997. – 112 с.

Заенцев И. В. Нейронные сети: основные модели. Учебное пособие по курсу «Нейронные сети» для студентов 5 курса магистратуры кафедры электроники физического факультета Воронежского Государственного университета / И. В. Заенцев. – Воронеж, 1999. – 76 с. – Режим доступа : http://neuroschool.narod.ru/books/zaencev.html. – Дата обращения : 20 января 2015.

Флеминг Б. Фотореализм. Профессиональные приемы работы / Билл Флеминг. / М. : ДМК, 2000. – 384 с.

Хайкин С. Нейронные сети: Полный курс / Саймон Хайкин. – М. : Вильямс, 2006. – 1103 с.

Rouse R. Game Design: theory & practice / Richard Rouse. – Plano : Wordware Publishing, 2005. – 698 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-02-05

Як цитувати

Bezmenov, M. I., Potapenko, Y. O., & Dvornik, K. O. (2015). A UNITY 3D ENGINE PLUGIN FOR CREATING STATIC ECOSYSTEM IN GAME APPLICATIONS. Вісник Національного технічного університету «ХПІ». Серія: Системний аналiз, управління та iнформацiйнi технологiї, (58), 67–71. https://doi.org/10.20998/%x

Номер

Розділ

СИСТЕМНИЙ АНАЛІЗ І ТЕОРІЯ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ